54 minuty temu
Powszechnie stosowane konserwanty żywności mogą zwiększać ryzyko nadciśnienia i chorób serca
Powszechnie stosowane konserwanty dodawane do żywności przetworzonej mogą być związane ze zwiększonym ryzykiem nadciśnienia tętniczego oraz chorób sercowo-naczyniowych. Takie wnioski…
1 godzinę temu
Wysoka sprawność fizyczna nie zwiększa znacząco długoterminowego ryzyka migotania przedsionków
Dotychczasowe badania sugerowały, że młodzi mężczyźni o bardzo wysokiej wydolności fizycznej są bardziej narażeni na rozwój migotania przedsionków w późniejszym…
1 godzinę temu
Naukowcy odkryli, jak zawał serca może prowadzić do depresji i zaburzeń pamięci
Naukowcy z University of Ottawa opisali mechanizm, który może wyjaśniać, dlaczego u wielu pacjentów po zawale serca rozwijają się zaburzenia…
2 tygodnie temu
Eksperci apelują o szersze wykorzystanie dostępnych serc oraz rozwój technologii perfuzji narządów
Postępy w kardiologii dziecięcej sprawiają, że coraz więcej najmłodszych pacjentów przeżywa wystarczająco długo, by doczekać transplantacji serca. Jednocześnie liczba dostępnych…
3 tygodnie temu
Ciąża może ujawniać ryzyko przyszłych chorób serca
Krótki okres ciąży może dostarczać bardzo ważnych informacji o przyszłym zdrowiu układu sercowo-naczyniowego kobiety. Eksperci Deutsche Hochdruckliga oraz Berufsverband der…
3 tygodnie temu
Międzynarodowe badanie SCAD-ALIGN ma ustalić optymalną terapię przeciwpłytkową u kobiet z rzadką postacią zawału serca
Międzynarodowe konsorcjum naukowe rozpoczyna pierwsze randomizowane badanie kliniczne oceniające optymalną terapię przeciwpłytkową u pacjentek ze spontaniczną dyssekcją tętnicy wieńcowej (SCAD).…
3 tygodnie temu
Terapia oparta na mikroRNA daje nadzieję pacjentom po zawale serca
Międzynarodowe badanie kliniczne fazy 2 prowadzone pod kierownictwem Medizinische Hochschule Hannover wykazało korzystne działanie inhibitora microRNA u pacjentów z ciężkim…
12 maja, 2026
Angioplastyka CTO skutecznie zmniejsza objawy przewlekłej dławicy piersiowej
Nowe badanie prowadzone w Wielkiej Brytanii wykazało, że zabieg udrażniania całkowicie zamkniętej tętnicy wieńcowej może istotnie zmniejszyć częstość bólu dławicowego…
7 maja, 2026
Badanie oceni możliwość znacznego skrócenia terapii po implantacji stentu wieńcowego
Uniwersytecki Szpital Kliniczny we Fryburgu koordynuje ogólnoniemieckie badanie dotyczące pacjentów z migotaniem przedsionków po implantacji stentu wieńcowego. Naukowcy sprawdzą, czy…
4 maja, 2026
Badanie Mayo Clinic: chirurgia bariatryczna wiąże się z większą długoterminową redukcją ryzyka sercowo-naczyniowego niż farmakoterapia odchudzająca
Nowe badanie przeprowadzone przez Mayo Clinic wskazuje, że zarówno chirurgia metaboliczna i bariatryczna, jak i leczenie farmakologiczne z wykorzystaniem agonistów…





















